nedeľa 28. novembra 2010

Ako som zmenil svet.

Kedysi som často chodil do centrály našej spoločnosti ktorá je v Žiline. No pravdu povediac, veľmi sa mi tam nechcelo. Po pár minútach som mal však úplne opačný pohľad a cítil som sa tam príjemne. Viete čo to spôsobilo? Úsmev.

Všade kde som prišiel ma stretávali kolegovia s úprimným úsmevom. Je to až neuveriteľné, akú energiu nám môže dať takáto jednoduchá vec. Tí ľudia sa na mňa usmievali aj očami. Bol to úprimný úsmev a jednoduché slovíčko "ahoj".

Kdesi som čítal, že každý deň by sme sa mali usmievať. Pri tom ma vždy napadne táto myšlienka:
Predstavte si, že jeden váš úsmev môže zmeniť deň množstve ľudí.

Isté ráno, keď som šiel s mojim spolubývajúcim na prednášku som sa usmial na jednu neznámu pani. Peter, môj spolužiak sa čudoval, prečo som to spravil. Ja som sa ho obratom opýtal: "Vieš kto to bol?" Jeho odpoveď bola samozrejme nie. Ani ja som túto osobu nepoznal. Na jeho odpoveď: "stále nerozumiem", som mu odpovedal toto:

"Predstav si, že táto pani je učiteľka. Doma mala možno nejaký problém, alebo je opustená a preto nemalá usmiatu tvár. Keďže som sa na ňu usmial a ona mi úsmev opätovala určite som ju tým trošku potešil. Cestou do školy ju tento príjemný zážitok rozveselí a na tvári sa jej zobrazí môj podarovaný úsmev. Takto vojde do triedy plnej žiakov s úsmevom na perách. Žiaci budú mierne zaskočení, keďže väčšinou ich učiteľka nemala najlepšiu náladu. Začala byť k žiakom priateľská a pochválila ich za každé zlepšenie. Žiaci boli z jej úsmevu nadšení a s odovzdaným úsmevom od učiteľky odchádzali domov k rodinám. Počas cesty domov sa usmievali na každého koho stretli, pretože príjemný deň v škole im na ten pocit radosti nedá zabudnúť. Doma svoj úsmev predajú svojim rodičom a zrazu je na svete kopec šťastných ľudí. Vidíš Peter, čo môže spôsobiť jednoduchý úsmev? :)"

Skúste sa aj vy denne na niekoho usmiať a radujte sa z toho, že ste zmenili svet!